På safari

25aug10

Lørdag morgen klokken lort kørte vi afsted i Puks og Renés 4WD. Destination: Kruger National Park i Sydafrika, ét af de største vildt-reservater i verden. Vi så giraffer, zebraer, elefanter, et par løver, flodheste, krokodiller og en masser af antiloper, hovedsageligt kuduer og impalaer. Det var skægt at se dyrene i deres naturlige omgivelser – ingen deprimerede elefanter som på Valby Bakke. Men når det er sagt, så var det alligevel som at være i zoo. Det var med samme blik jeg gloede på dyrene: Hvorfor må jeg ikke ae deres bløde pels?

Jeg vil ikke skrive så meget, for der er egentlig ikke så meget andet at sige end, at det var fedt. Vi fik med lidt god vilje set det, man i jagtterminologi kalder the big five. Løve, elefant, bøffel, leopard og næsehorn. Leoparden så jeg dog kun en ganske lille procentdel af, da kun en pote stak op over det høje græs hvori den slængede sig.

Nu skal jeg nå et fly og en 17timers rejse til København. Kryds fingre for et fedt inflight entertainment system-program.
Her er lidt billeder (resten kan ses på min nyoprettede flickr-konto, når jeg kommer hjem – link kommer!)







3 Responses to “På safari”

  1. Jeg kan godt lide zebraerne.

  2. Hej! Flotte billeder! Jeg kan se, at du har skrevet et par indlæg om NYC. Jeg bor faktisk på manhattan, og skriver om det på min blog. Kig endelig forbi, hvis du vil læse om 19årigs eventyr i New York 😀

    KH Cecilie
    http://www.CecilieNYC.blogspot.com

  3. Tak for kommentarer.
    Jeg kan også lide zebraerne. De er lige til at kramme.
    Jeg kigger forbi, Cecilie – lyder spændende at være 19 og bo i NY!


Skriv et svar

