Hope Sandoval på Vega

13aug10

Forsangerinden i hedengangne Mazzy Star, Hope Sandoval, gav i forgårs koncert på Vega med sit band The Warm Inventions. En virkelig god (omend lidt kort) koncert, hvor Sandoval tryllebandt Vega med sin sky personlighed og sin unikke stemme.

Tjek Mazzy Stars største (anti)hit ‘Fade Into You’ ud her.

Mazzy Star er et af mine yndlingsbands. De dyrker en folket og drømmende lyd. Nogle gange med et psykedelisk islæt, nogle gange med en mere rock’n’rollet finish. Deres signatur er utvivlsomt Sandovals gudsbenådede, uforcerede og fløjsbløde vokal, som svøbt i narkosetåger giver drømmene frit løb.

Hvad jeg først har fundet ud af nu, er at Sandovals makker i The Warm Inventions, Colm Ó Cíosóig, var med til at grundlægge My Bloody Valentine. Det hænger sammen, og det giver mening. Ligesom Sandovals samarbejde med The Jesus and Mary Chain også er et rent allstars hold i min bog. Her er et par sange, som i den grad er værd at give et lyt.

Jeg var ude og drikke en stille efter koncerten, og min vej krydsede Sandovals, som åbenbart også skulle ud og have en enkelt på Enghavevej efter koncerten. Vildt at se hende på fortorvet. Hun er bygget af petiteness og mystique. Fascinating.

***

Og så afsted til Mozambique!

***

UPDATE 14. august 2010
Jeg mødte Hope Sandoval i Lufthavnen i København! Jeg sagde til hende, at det var en god koncert. Hun svarede (med ministemme) “thank you” – og skyndte sig væk fra den farlige fan.

No Responses Yet to “Hope Sandoval på Vega”

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

